Wanneer u de huisarts belt, krijgt u een van de praktijkassistenten aan de telefoon. Zij vraagt u naar de reden dat u belt en stelt u een aantal vragen om uw hulpvraag precies duidelijk te krijgen. Dat heet triage. Triage zorgt er voor dat ondanks de toenemende drukte, de wachttijden zo kort mogelijk blijven. Het gaat er om dat u als patiënt de juiste zorg krijgt, op het juiste moment (bijv. bij spoed snel een afspraak of een spoedvisite), en bij de juiste hulpverlener.
U kunt een telefonisch consult met de huisarts aanvragen voor dezelfde dag als u dit VOOR 11 uur aan de assistente doorgeeft.
Als u later dan 11 uur de aanvraag doet, wordt u de volgende dag terug gebeld.
Dit geldt ook voor het opvragen van uitslagen.
NA 11:00 hebben de artsen geen mogelijkheid meer om terug te bellen. Een telefonische afspraak is nooit op een specifiek tijdstip.
De arts probeert u 2 keer terug te bellen, bij geen gehoor kunt u terug bellen en plannen we een nieuwe telefonische afspraak in.